Wednesday, June 11, 2008

Gymnasium : Milik pensyarah ke pelajar??


Satu isu bagi pencinta permainan badminton terutamanya di institut. Mengapa gym kerap tutup dikala perasaan bermain meluak-luak di sanubari. Yelah, dah bina macam-macam kemudahan dalam gym tu tapi nak guna tak dapat. Kalo waktu malam tak buka ok lagi, ni petang time bermain pun tak bukak gak. Pe kes. Tak kan bukak waktu kuliah je. Kang kami main waktu kuliah, marah lak kate x masuk kelas. Adoi pening betoi lah institut ku tercinta nie…

Oleh itu, masalah ini telah saya ajukan. Penjelasan adalah seperti berikut. Buat pengetahuan semua, gymnasium bukanlah milik pensyarah atau pelajar sahaja. Ia hak milik warga institut bersama. Pensyarah hanya memastikan gym dalam keadaan baik memandangkan gym baru sahaja dinaik taraf. Bayangkan kalo dah naik taraf tetapi tidak dikawal macam dahulu. Jadi tak berbaloi lah penaik taraf itu kerana akan digunakan secara tidak bertanggungjawab apabila tidak dipantau. Ini berdasarkan pengalaman yang lepas. Bila dah berlaku kerosakan, sume lepas tangan. Sape sanggup bertanggungjawab benda yang memakan kos macam ni.

Selain itu, perkara ini saya telah ajukan ke JPP Sukan untuk tindakan selanjutnya. JPP sukan memaklumkan untuk memperolehi kunci gym di kalangan pelajar adalah sesuatu yang mustahil. Jadi kepada sesiapa yang ingin menggunakan gym, macam biasa lah. Ikut prosedur. Isi boring dan maklum pada pensyarah unit PJ. Walaupun begitu, saya telah meminta JPP sukan memohon agar gym dibuka pada waktu petang dari pukul 5 hingga 7 petang. Perkara ini masih dalam perbincangan dan maklumat terkini akan dimaklumkan kelak. Sementara waktu ni, gunalah kemudahan sukan yang sedia ada k. Majulah sukan untuk Institut.

No comments: