Tuesday, June 3, 2008

Baju KOT RM22?? Biaq betoi….

Satu isu yang tak dapat dielakkan lagi mengenai harga baju KOT(Kejohanan Olahraga Tahunan). Saya tak pasti sama ada RM22 atau RM25, tapi assume lah RM22 ye. Jika dilihat dari design baju itu, banyak suara-suara ketidakpuashatian lahir dikalangan pembeli. Selain dari harga, saiznya juga yang dikatakan tidak mengikut standard turut diperkritikan. Oleh yang demikian, saya telah berjumpa sendiri dengan ketua unit GERKO untuk meminta penjelasan mangenai perkara ini.

Hasil dari perjumpaan yang turut memakan masa petang saya itu, dapatlah saya simpulkan seperti berikut. Sebenarnya harga baju itu kalau hanya ditempah untuk pelajar sahaja tanpa meminta sponsor tambahan dari syarikat pengeluar baju itu, harganya memang jauh lagi murah. Tetapi, disebabkan terdapat kos-kos sampingan, itulah sebab harga baju KOT melonjak menjadi mahal.

Saya dengan 10 jari memohon maaf kepada semua kerana tidak dapat memastikan perkara ini. Saya akui mungkin disebabkan kelewatan perlantikan JPP, tindakan mengenai perkara ini ibarat mencurah air di daun keladi kerana nasi sudah menjadi bubur (jadi karam sigh walia sat..hahaha). Oleh itu, perkara ini tutup jelah dan dijadikan pengajaran. Insya ALLAH, di masa akan datang, saya akan memastikan perkara ini tidak berulang lagi. So kepada semua, forgive and forget lah perkara ni k……

2 comments:

pemuda islam said...

salam..ak nk tny ape bnda kos2 smpngan 2?
xkn kta sbg plajar yg x b'salah ni kna tnggung kos2 yg xda kaitn ngn kta..
ak dgr duit 2 utk bju2 atlet kta?
btul ke???
x adil la klau cm 2..
harap dapat la diberi subsidi tentang baju ni jgn la terlalu membebankan rakyat iptb nanti rakyat memberontak..takbir!!Allahuakbar!

Anonymous said...

Kira camtu ar...
aku pun no comment..
dah lewat nak lawan...
kalo tengok KOT nie pun
bkn depa pakai baju mahal2 yang dibeli tu...
nampak ar x berkat baju tu...
huhu